Print Friendly Logo
PrintClose
История
Назад
Назад
Кравата Милка
Кравата Милка|imagepng
Milka Kuh
Milka Kuh|imagejpg

Кравата Милка


Тук ще разберете как е основана марката Milka и от къде идва идеята за симпатичната лилава крава. 
Продължи
Продължи

Кравата Милка

Още първата опаковка на шоколада Милка през 1901 г. е лилава и е украсена с черно-бялата тогава крава на фона на Алпите.

Но защо точно крава? Както никое друго животно кравата въплъщава родината и същността на марката Милка: алпийският свят и алпийското мляко. Но как кравата става лилава? Вдъхновени от мотото „Направи чуждото познато, отчужди познатото” собсвениците на марката Милка оцветяват не само опаковката, но и рекламоносителя си (кравата) в лилаво, за да привлекат вниманието към шоколада Милка.

В първата печатна рекламна кампания много други предмети като коледни дръвчета и балони са лилави, но по-късно остава само лилавата крава. Тя подхожда на марката и въплъщава емоции като мекота и нежност. „В Алпите въздухът е по-чист, водата е по-бистра и тревата е по-зелена. Затова кравите дават по-добро мляко. По-доброто мляко осигурява по-добър, по-нежен шоколад.” Това твърдение проправя пътя на лилавата крава на фона на Алпите и оттогава тя дава облика на рекламата на Милка.

Първото телевизионно излъчване на Милка с лилавата крава е през 1973 г., за което агенция „Young & Rubicam” получава златно отличие от Клуба на арт директорите. От 1973 г. лилавата крава Милка играе главна роля в 110 телевизионни клипа и се превръща в култ.

Лилавата крава днес

От 90-те години кравата върху опаковките изглежда по един и същи начин: крава от породата Симентал снимана отляво с леко наведена глава с надпис и петна.

Днес кравата Милка се е превърнала в един от най-успешните рекламни образи, носещ радост, жизненост и настсроение. През 1995 г., когато в Бавария, по време на конкурс, 40 000 деца трябвало да нарисуват крава, едно от всяки три деца избрало да я оцвети в лилаво. Лилавата крава Милка е символ на качество. Тя е симпатична, добродушна и търпелива. Затова тя има фенове по целия свят и всяка година помага на около 400 милиона блокчета нежен шоколад с чисто алпийско мляко да достигнат почитателите си и да им дарят миг спокойствие и нежност.